torsdag, januari 04, 2007

Året som gick

Jag blev inspirerad av en annan blogg som handlade om det gångna året. Så jag ska också sammanfatta mitt år lite grann.

Under 2006 har jag (i något sånär kronologisk ordning)

- flyttat tillbaka till Umeå
- delat 37 kvm lägenhet med Peter i ett par månader
- börjat blogga
- haft ett distansjobb
- lagat visdomständer som sen gjort sig påminda med jämna mellanrum
- längtat hysteriskt efter våren
- varit nära att köra över ett gäng renar
- varit arbetslös
- fått ett nytt jobb
- varit på en anställningsintervju fast jag redan innan bestämt att jag inte ville ha jobbet
- varit utomlands tre gånger: Paris, Washington och Fredricia
- uppbådat stort intresse för sport under två perioder: OS och fotbolls VM
- friat och förlovat mig
- flyttat till en 3a
- varit mörkrädd allt för många gånger
- varit på en begravning
- varit på två bröllop, och varit typ den enda nyktra gästen över 18
- köpt en bil, och sålt en annan
- startat upp en webbaserad bilddagbok
- tittat på onödigt mycket tv
- förstört en bildörr
- Årets händelse: varit gravid, varit med om en förlossning och fått världens bästa Elma!
- köpt det dyraste plagget i min garderobs historia
- sjungit ensam för "publik"

Inga kommentarer: