fredag, januari 19, 2007

19 januari

Idag o r k a r jag bara inte tänka på att äta en näringsriktig måltid till middag. Frysen är i och för sig full med både det ena och det andra, men eftersom det är just fryst och jag är hungrig nu känns det jättejobbigt att vänta tills det tinat. Jag bröt av ett paket bacon på mitten eftersom det är det enda som tinar någorlunda snabbt och ska se vad det kan bli för kulinariskt av det.

På tal om mat och att äta näringsriktigt, igår såg jag på "Du är vad du äter" där Fadde var med. Han gillade att äta plättar på natten och 30 köttbullar åt gången. Jesus. Linda var med som side kick för att hjälpa till att få ordning på honom. Jag måste ju säga att de passar bra ihop de där två, de är som ett par tonåringar som ska försöka vara vuxna. Intrycket man får är att de båda är väldigt naiva och ganska... korkade. (Förlåt, man ska ju inte prata illa om folk.) Ändå är jag av nån anledning fascinerad av vad som skrivs om dem. De verkar leva sina liv genom Aftonbladet och Expressen, och när det inte skrivits nåt på ett tag är det som att de tror att de upphört existera och gör nåt för att omskrivas. Det kanske är mer det jag fascineras av, själva symbiosen mellan "kvälls"pressen och vissa "kändisar".

Idag hittade jag ett jobb jag väldigt gärna skulle vilja ha. Så en del av förmiddan ägnades åt att knåpa ihop ett passande personligt brev. Alltid lika klurigt att veta om man träffar rätt med det man skriver. Jag håller tummarna för att jag får komma på intervju i alla fall.

Jag har faktiskt varit vaken från 6.45 idag. Det är rätt tidigt för att vara jag nu för tiden. Annars brukar jag gå upp tidigast runt halv nio-nio. Jag var så hungrig att jag inte kunde sova vidare när Peters klocka ringde. Efter att jag ätit funderade jag på att somna igen, men kom fram till att det var rätt skönt att vara vaken ett tag innan Elma vaknade.

Inga kommentarer: