onsdag, januari 31, 2007

En onsdag

I morse fick jag ett obehagligt och sorgsamt sms. Jag håller verkligen tummarna för att det har ordnat sig på bästa sätt.

Efter ett par timmar var vi redo för att ge oss ut och vi styrde kosan mot Ica maxi. Ett par timmar senare med massa grejer och ett halvmeter långt kvitto åkte vi och hämtade upp frisörskan som skulle klippa en av mammorna i föräldragruppen. Medan hon blev klippt fick jag vara barnvakt till både Elma och det andra barnet som är ungefär lika gammalt. Som tur var satt Elma bara och betraktade lillkillen som levde om betydligt mer, alltså behövde jag nästan bara koncentrera mig på honom. Tänk om man hade fått tvillingar.... ojoj. Efter klippningen åkte jag och frisörskan till den andra ridskolan och tittade på när K hade hopplektion. Herregud, vilket stort ställe är. Hoppning är helt klart något som med fördel upplevs från läktaren. Det är fullt tillräckligt nervkittlande där ifrån. Väl hemma pratade jag med E som i måndags fick en son! Stort grattis till henne och M. Skönt att höra att allt gått så bra eftersom graviditeten inte varit så lätt alla gånger, typ inte alls.

Och är jag väldigt trött, men jag måste vara uppe tills brödet som står i ugnen gräddats klart. Det är 16 minuter kvar. I morrn förmiddag ska vi titta på ett hus. Det är mest på kul och för att det ligger på ett mysigt ställe och har ett hyfsat bra pris. Vi får se om det känns mer allvarligt när vi varit där.

Inga kommentarer: