torsdag, januari 25, 2007

Då var det dax...

Då och då stöter man på sk. bloggutmaningar på ena eller andra sättet. Så - om nån nu känner sig utmanad är det bara att köra.

Vilket är ditt tydligaste karaktärsdrag?
Rädd. Fast jag vet inte om det märks så tydligt som det känns.

När är du lycklig?
Vareviga dag.

Vad beställer du på krogen?
Nån drink i stil med... eeeh... hmm... det var ett tag sen jag beställde nåt på krogen och jag är inte vidare bra på drinknamn... men den får gärna vara lite sur eller liksom frisk och smaka melon. Det har även hänt att jag har beställt lakritsshots nån gång ;)

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft.
Jag hade ångest över de saker som hänt under kvällen/natten, jag sjukanmälde mig på jobbet, jag sa att min träningskompis hade kommit fel när hon ringde och skulle fråga om vi skulle träna.

Vilken är din största fåfänga?
Att jag även fast jag fortfarande har hyfsat lätt för att hålla vikten, inser att det inte är riktigt lika lätt längre.

Hur vill du helst transportera dig?
Det tycker jag beror på var jag ska, hur långt osv. Men jag får väl allmängiltigt svara till häst.

När googlade du ditt namn senast, och varför?
Vad jag minns så är det flera år sen. Det var väl mest av nyfikenhet antar jag.

Vad är ditt starkaste minne från barndomen?
Hästsomrarna i Skåne.

Väldigt kortfattat, gärna i ett ord: din syn på dokusåpor.
Alla stöpta i samma form.

Vilken modetrend var du tidig med att upptäcka?
Typ ingen. Eller ja, om frågan hade varit "Vilken modetrend var du tidig med att anamma?" så är svaret helt klart - ingen. Jag är en såndär som alltid kollar in saker under en rätt lång tid och kan ogilla saker, men efter tillräckligt lång matning med samma saker faller jag också dit. Så jag är inte tidig när det gäller att ta upp modetrender. (Jag tänkte mest på kläder/skor/assocearer när jag skrev det här).

Vem är den mest kända människa du talat med?
Just nu kommer jag inte på nån alls. Det skulle vara BB-Anna då ;)

Vad är det närmaste döden du kommit?
För min egen del har jag (som jag vet) nog aldrig varit så nära döden. Och inte när det gäller annan mänsklig död heller. Det är mer när husdjur och hästar har varit sjuka och sen dött av sig själv eller avlivats. När jag var 10 år och min kära kanin Linus i stort sett dog i mina armar var det ledsamt.

Vad smugglade du in i landet senast?
Vet inte om det var att smuggla, men man fick inte ha den 80%-iga strohrommen i handbagaget när vi lämnade Österrike i alla fall.

När skäms du?
Inte lika ofta som förr, faktiskt. Kanske när jag sagt nåt i affekt som jag sen ångrar för att jag kunde sagt det på ett bättre sätt och därmed undvikt att eventuellt blivit missuppfattad.

Om du skulle bli psykisk sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Jag har redan trott att jag höll på att bli crazy, men tydligen blev jag inte det. Inte så fullständigt som jag trodde i alla fall. Men det kanske skulle bli depression eller nåt annat sånt härligt. Schizofren kanske.

Vilket är det värsta kok stryk du fått?
Av storebror när vi var små. Efter det har det inte hänt nån mer gång.

Vad är det märkligaste sms du fått?
Tror inte jag fått nåt jättemärkligt sms nångång.

Fyll i meningen: “X, X och X - det känns som historien om mitt liv”
Upp, ner och upp - det känns som historien om mitt liv.

Vad irriterar människor sig på hos dig?
Jag kan säkert uppfattas som dryg, men egentligen är jag bara blyg (observera att det rimmar)

Berätta om ditt senaste utbrott.
Det var väl under första månaden efter förlossningen skulle jag tro. Då var det mesta i svallning vilket kunde leda till små utbrott då och då.

Inga kommentarer: