torsdag, januari 18, 2007

New look

Den uppmärksamme kan se att min blogg nu har ändrat utseende lite grann. Den är nu mer i den nyare Bloggerversionen vilken är mycket bättre att jobba med. Även om det i slutändan inte blev någon jätteskillnad har jag suttit och fipplat på med allt nytt man kan göra. I love doing sånt. Att hitta på kategorier till sina inlägg var nog det svåraste, eller rättare sagt att inte hitta på en ny kategori för varje inlägg som gjorts var det svåraste. Det kändes som att listan med kategorier bara blev längre och längre, och jag som trott att mitt bloggande handlar om ungefär samma saker hela tiden. Jag anar att listan kommer fortsätta att växa. En kategori som kändes ganska töntig på nåt sätt var den som heter Väder. Och att bloggen så pass ofta handlar om det gör ju inte saken bättre. Och se på attsingen, här kommer mer om väder!

Det är vinter-aprilväder här. Ena dagen 7 minusgrader med snöfall, nästa dag 5 plus och regn. Resultatet blir IS. Jag kände mig som en pensionär när jag köpte ett par halkskydd/broddar för att kunna ta mig fram. Men jag måste erkänna att det var mycket enklare att gå med dem under fötterna.


Elma gillar verkligen inte att bada. När hon sitter i badbaljan börjar hon sprattla med benen vilket gör att hon åker på rumpan på botten av baljan, och det är jätteobehaligt. Vi fick låna en annan sorts badbalja av grannen för att se om det funkade bättre. Första gången gick ganska bra, hon satt säkert fem minuter innna hon började skrika. Idag provade vi igen. Hon såg faktiskt ganska glad ut i ett par minuter men sen var det inte roligt längre. Jag skulle försöka få upp henne där ifrån lite smidigt men hon hade nästan fastnat som en liten kork nere i botten. Stackars liten, men hon såg ganska rolig ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en tjusig läjjaout du har fixat, även om det inte var några milsvida skillnader.

Du får kanske smyga i lite badsalt i mjölken så att Elmander flyter upp lättare... Stackar'n, hon växer så det knakar, det är till att investera i en badtunna snart! :o)

Gillar dina nya kategorier, speciellt "Äckligt" och "Inget speciellt". Bara rubrikerna är ju roig läsning... :o)

Anna sa...

Haha! Ja, det är så sant som det var sagt - badtunna nästa :)

Mm, jag ska fortsäta göra kategorier.. jag är väl uppe i typ 1000 innan månaden är slut.