onsdag, augusti 16, 2006

16 augusti

Julibloggandet är uppdaterat med lite bilder.

Igår gjorde jag inte många (vettiga) knop. Vaknade vid 8, läste lite, somnade om till 10, åt frukost, ringde till jobbet för att få en biljett, kollade platsbanken och konstaterade att det inte var några intressanta jobb som kommit in, byggde på Simshuset, duschade typ 13.30, städade lite, satte in ultraljudsbilder i ramar, åt middag, tittade på tv en stund, cyklade till affären för att köpa jäst m.m., bakade kanelbullar. Bullarna blev goda i alla fall och idag har jag näst intill träningsvärk i händerna av knådandet. Idag ska jag ta mig ut och uträtta lite grejer.

Vår närmaste granne är lite speciell. Han är jättetrevlig och social men jag känner att jag börjar störa mig lite grann på att han kan dyka upp som gubben i lådan, inne i vår lägenhet. Vår altan sitter ihop med hans altan och enda trappan som finns från den sitter fast i vår del. Det verkar som att han tycker att det är helt okej att gå över vår altandel till och från trappan lite när som helst. Skitkul när man ligger i soffan på kvällen och tittar på tv och plötsligt märker att det går nån förbi rakt utanför fönstret och vinkar. Extra överraskad blir man när det är riktigt mörkt ute. Det händer också att han knackar på vår altandörr och går rakt in utan att vänta på svar bara för att den inte är helt stängd. Jag längtar till vi har råd att köpa ett eget hus där man slipper dela nåt med någon alls.

Inga kommentarer: