tisdag, augusti 29, 2006

Ofrivilligt släpp

Idag ringde de som hyr Nockebylägenheten i andra hand och talade om att de ville säga upp kontraktet för att de hade fått ett 1a-handskontrakt. Fullt förståeligt att de tar ett 1a-handskontrakt. Jag hade trott att de skulle bo kvar fram till årsskiftet och därför inte skulle behöva ta tag i uppsägning för egen del förrän om ett tag. Litegrann har jag låtit bli att tänka på det för att jag inte riktigt vill göra mig av med den, det är en hemskt fin lägenhet och nånstans känns det fel att bara släppa ett sånt 1a-handskontrakt utan att göra nån affär på det. Men jag har vänt och vridit på det och kommit fram till att jag inte ens vet hur jag skulle gå till väga för att göra några pengar på det, det är ju liksom på andra sidan lagen. Visst går det att byta den mot nåt mindre hos en annan hyresvärd och hyra ut den lägenheten i andra hand ett år, men det känns lite jobbigt att börja jaga lägenhetsbyte nu. Inte rätt läge så det får vara. Ibland får man släppa sånt som man gärna skulle vilja ha kvar. Jag får tänka att nån annan kommer bli riktigt glad istället.

Inga kommentarer: