tisdag, augusti 08, 2006

8 augusti

Jag är kär i vår nya bil. Den är fin, snygg och känns trygg och är fantastisk att köra. Jag är hemskt glad att vi hittade den. När AC-n är lagad kommer jag att tycka ännu mer om den.

Idag var vi och hämtade tapetrullarna, kommande dagarna skulle vara rätt bra att ägna åt tapetsering. Vi skulle även låna/hyra ett tapetserarkit så att vi slipper köpa alla tillbehör man behöver, men alla var redan utlånade. Tipset från han i målarbutiken var att vi skulle "ringa ofta" för att höra om det kommit in nåt kit. Vi får väl se när det dyker upp. Känns som att tapeterna kommer att sitta på väggarna om tidigast ett halvår. Och det beror inte bara på att det inte finns några tapetserarkit att låna, utan även på vår ovilja/okunskap/lathet när det kommer till tapetsering.

Man vågar nästan inte säga det högt (nu skriver jag ju så då är det okej) men det här vädret... Jag är nästan less nu. Jag längtar absolut INTE till vintern, men jag välkomnar hösten. Det ser faktiskt ut som att det kan bli lite molningare ett par dagar framöver. Inte mig emot.

I bilen ligger ett skötbord och en spjälsäng från Ikea och väntar på att få komma in i lägenheten och bli ihopskruvade. Även fast det är ett himlans liv i magen emellanåt är det fortfarande svårt att förstå. Nu fick jag ytterligare en kick där inne som påminnelse om att det är verklighet. Tack.

Dagens grattis går till Jonny som fått en tillsvidareanställning på ett bra ställe med bra lön dessutom!

Inga kommentarer: