torsdag, augusti 31, 2006

Avdankad

Igår när jag gick förbi den fantastiska krogen BGs som ligger på andra sidan Hornsgatan från jobbet satt där en kvinna som jag tyckte kändes bekant på nåt sätt. (För de som inte känner till BGs är det vad man nära nog skulle kunna kalla alkiskrog och men som utger sig för att vara en sportbar). Jag stirrade på henne medan jag försökte komma på vem det var. Kan det vara nån från jobbet som jag inte sett på länge? Eller nån som jobbar i nån affär? Eller nån jag brukar se då och då av nån annan anledning? Sen kom jag på det - det var Jannike Björling. Nu var det väl ett tag sen hon var en glamourgirl som hängde på det på den tiden jätteglamourösa Café opera och såna ställen. Av nån anledning har jag alltid sett henne som en som gärna vill upprätthålla den imagen i evigheter. Men att sitta på BGs uteservering och vara packad tillsammans med några hyfsat slita stammisar kändes långt där ifrån.

Inga kommentarer: