tisdag, augusti 15, 2006

15 augusti

Tänker mycket på Anneli och hennes familj som i fredags förlorade en kär familjemedlem efter en lång tids sjukdom.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Ringde den färglada på jobbet som hjälpte mig att få en biljett. Så på måndag är det tänkt att mitt ECDL-uppdrag ska börja. Känns som att det här har stått och stampat ett bra tag nu, typ ett par månader, utan att komma igång. Och nu visar det sig att jag kommer jobba med det i tre veckor. Jag kommer givetvis att göra mitt bästa, får se bara hur mycket jag hinner åstadkomma på den korta tiden.


Fredag kväll till måndag förmiddag tillbringades i Tresjö. De andra drack alkohol och åt kräftor. Jag börjar nästan vänja mig vid det här att vara den enda som inte dricker. Ska jag kanske fortsätta som nykterist även fast jag sen får börja dricka igen? Troligtvis inte. Vid 1.30 började vi spela poker. Jag satsade högt och åkte ut först, men det gjorde inget. Jag blev less eftersom jag egentligen var alldeles för trött för att lära mig nåt nytt.


På lördagsmorgonen trodde vi att hunden Bonzo (Peters familjs gamla trotjänare) höll på att kasta in handduken. Nånting hade hänt med honom under natten/morronen vilket gjorde att han hade rasat ihop på marken, hade darrningar i bakbenen och var nästan okontaktbar. Otroligt nog repade han sig och på söndag eftermiddag var han nästan som vanligt igen. Han är gammal (ska fylla 12 i september) och förmodligen har han inte så lång tid kvar. Det är verkligen en speciell hund som kommer att lämna ett stort tomrum efter sig.

Inga kommentarer: