fredag, augusti 25, 2006

Bröllop i Götet


Bröllopet i Göteborg var trevligt. Själva vigseln hölls i en stooor kyrka medan resten av firandet hölls i en lånad kommunal lokal, inte riktigt lika pampig. Jag och mamma var där för att lämna lite grejer på eftermiddagen innan vigseln och festligheterna satte igång vilket gjorde att jag kunde kolla bordsplaceringen. Såg att jag hade hamnat i en samlig av helt okända människor, i och för sig med morbrors fru snett mitt emot. Huvva, tänkte jag och ville inte ens tänka vidare på hur jobbigt jag tycker sånt där är. Nästa gång vi kom dit insåg jag att de okända som skulle sitta till vänster hade lämnat återbud i sista sekunden vilket gjorde att det var tomt där. Det gjorde mig ingenting. Nu hade jag bara en okänd mittemot mig och en bredvid mig, en lagom mängd tycker jag. Men han som satt bredvid hade jag verkligen svårt att förstå. Förutom att han var lite hysterisk i sitt sätt pratade han nån obestämbar dialekt, snabbt och jätteotydligt. "Vad sa du? Eeeh, ja jo precis". Vid flera tillfällen fick jag låtsas att jag uppfattade vad han sa för att det var pinsamt att fråga vad han sa flera gånger. Flera av kusinens/brudgummens ex-flickvänner var med på bröllopet, och brudens ex-man var också med. Jag fick lite Tomten är far till alla barnen-känsla när jag förstod detta. Ingen av dem började dock att slåss med varandra eller försöka hångla med den gamla kärleken.

För övrigt hann vi se rätt mycket av Göteborg, jag måste säga att jag tycker om den stan. Inte så stor men ändå full av allt. Dessutom har folk ett trevligt bemötande. Strax efter att tåget rullat ut från centralstationen började det
regna ordentligt.

Inga kommentarer: