torsdag, maj 11, 2006

Det här är en sk. bloggutmaning...

... som jag har snott från en blogg som jag tjuvläst eller vad man ska kalla det. Jag antar att sånt här går ut på att andra ska kopiera det och lägga in i sina bloggar med sina svar, så varsågod om det finns några läsare (som har en blogg).

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
"Rätt utövad ger idrotten rekreation och nöje och ökar välbefinnandet samt gör kvinnan bättre rustad att klara den fysiska och psykiska prestation, som en förlossning dock är". (Ur Mammans När Var Hur, tryckt 1956 som jag fått av mamma. Den är liiite annorlunda än liknande böcker som skrivs idag).

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Billys bokhylla i ek

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Big brother

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.
20.20 (den var 20.22)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Tv-reklam

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För ca 2,5 timmar sen. Gick från parkeringen efter att ha kört från Iksu.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Pias kompis blogg

8. Vad har du på dig?
Grått linne o gråa mysbyxor

9. Drömde du något inatt? I så fall – vad?
Ja en massa saker. Det jag minns mest är att jag flyttade in i en lägenhet två portar från Jenny, och på samma gata bodde även en gammal kollega som jag inte sett eller tänkt på på väldigt länge (undrar varför hon dök upp?), sen drömde jag också hemska saker om att personer i min närhet hade dött i en olycka (hemskt).

10. När skrattade du senast?
När jag pratade med Maria på Iksu för ett par timmar sen.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En hylla med dvd-filmer, en annan sorts hylla och ett par tavlor.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Ja, en lite äldre kvinna (typ 50) som var på samma Pump-pass som jag. Hon har tränat på Iksu under alla år jag tränat där och tränar uppenbarligen där fortfarande. De flesta som kör samma sorts pass regelbundet brukar med tiden få en ganska bra teknik- och taktkänsla, men när jag såg henne blev jag påmind om att det inte gäller för riktigt alla. Ganska otroligt med tanke på hur ofta hon tränar just Pump, och hur länge hon gjort det.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Tycker att ordet utmaning är lite väl kraftigt i sammanhanget, men visst det är ju kul om nån annan hänger på (vilket känns ganska osannolikt).

14. Vilken var den senaste film du såg?
Match Point på flyget från Washington igår (förrgår?)

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Ett topputrustat grymt hus med stall, ridhus, ridbana och mark, hästar, bilar, massa teknikprylar, möbler, båtar, kläder o skor, personal som skulle sköta om allt som behövde skötas i min ägo (som jag inte själv ville sköta), resor, presenter och pengar till alla omkring. Och säkert en massa annat också.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
När jag var liten bet jag de mindre dagbarnen då inte dagmamman var i närheten. Jag tyckte det var roligt att få lyfta upp och trösta dem.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Mer rättvisa i världen, på alla plan.

18. Tycker du om att dansa?
Ja, dans som jag någorlunda behärskar.

19. George Bush?
Nej

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Flicka: Elma eller Flora
Pojke: svårare. William, Wilhelm eller Lukas kanske.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja, absolut. Om jag själv får välja var.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Typ välkommen. Men han skulle nog snarare säga "Vad säger du nu då?!" med tanke på att jag inte trott på honom tidigare.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Jag blir glad om NÅN hänger på. Läsarna är ganska anonyma och har inga bloggar.

Inga kommentarer: