fredag, maj 26, 2006

Spunk...

... håller jag på att få här med jämna mellanrum. Jag är rastlös hela tiden och blir helt frustrerad över att jag befinner mig långt från liv och rörelse. En ganska bra medicin är att gå ut och gå, jättelänge, tillsammans med mp3-spelaren. Idag blev promenaden "bara" en dryg timme och jag lyssnade på alla RnB-låtar som fanns att tillgå. Efter det kändes livet lite lättare.

Varför blir man jämt väldigt köpsugen när man absolut inte har några pengar? Som min ekonomiska situation ser ut nu borde jag hålla mig så långt borta som möjligt från ställen där man kan byta pengar mot saker. Tror det finns ett starkt samband med att jag är görolös. Just nu när det passar som sämst är jag inne på större köp. T.ex. en ny bil. Och en del möbler till nya lägenheten. M.m. M.m. Med tanke på att jag fick lön för 47 jobbade timmar under april och att a-kassan inte kommit igång går köpsuget och ekonomin inte ihop nånstans alls. Fan vad trist. Att shoppa (kanske inte bilar och sånt) är också en bra medicin mot tristess och rastlöshet.

Var i alla fall i Täby centrum en sväng för att köpa nödvändiga saker (ja, faktiskt). Present till mammas födelsedag, present till en 1-åring och linsvätska. Inne på Exlibris var det en "civil" tv4-reporter som försökte tränga sig före hela kön. Nä, nä. Här tränger sig ingen, tänkte jag. Han läste mina tankar och ställde sig längst bak i kön. Det stör mig att jag inte kan komma på vad han heter. Han kanske inte är kvar på tv4 längre, när jag tänker efter var det rätt länge sen jag såg honom i rutan. Typ 45-50 år, glasögon, i stort sett flint men har lite tunt hårludd på sidorna, stirrande blick och talar v ä l d i g t tydligt och välartikulerat.

Nä men nu kanske det är dax att se vad tvn visar ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror faktiskt jag vet vilken reporter du menar, men jag kommer inte heller ihåg namnet. Han har lite cendréfärgat hår (det lilla som är kvar) va?

Anna sa...

ja precis. Svårt att söka upp nån på nätet när man inte vet namnet. Har fått för mig att han heter nåt i stil med Hård eller Stål.