onsdag, maj 24, 2006

Kanskejobb som blev inget jobb

Sent i fredags eftermiddag ringde Anneli och sa att hon behövde ha in någon på ett kortare rekryteringsuppdrag, 3-4 veckor långt i Sthlm. Det lät roligt och jag är trött på att periodvis vara osysselsatt. Jag fick helgen på mig att fundera. Sen hände mycket på kort tid. Tisdag kl 13 satt jag hos företaget i Häggvik på intervju. Vid det laget hade jag kommit fram till att de här 4 veckorna ligger helt fel i tiden med tanke på att vi ska flytta m.m. just då. Under intervjun hann jag tänka på massa saker. T.ex. hur mycket bättre det är att gå på en intervju för ett jobb som man är måttligt intresserad av att få, man är ju ganska mycket mer avslappnad. Att en av de som intervjuade måste ha en felgängad nedre käke eftersom den ofta rörde sig i sidled när hon avslutade meningar. Och om det var en medveten taktik från hennes sida att s t i r r a mig i ögonen utan att nånsin vika med blicken när vi pratade, och vad det i så fall skulle leda till.

Efter intervjun tyckte jag fortfarande att uppdraget verkade roligt, men bestämde mig ändå för att tacka nej om jag skulle bli erbjuden att ta det. Sen fick jag höra genom Anneli att de ändå hade bestämt sig för den andra kandidaten, så alla blev ju nöjda och glada. Och det är ju alltid bra med intervjuträning. (Fast mitt ego ville att jag skulle vara deras förstahandsval ändå.)

Jaha, så nu är jag här i Åkersberga hos mor och far. Flera dagar tidigare än vad jag hade tänkt, skulle egentligen åkt hit på söndag. Lite rastlös, men nog kommer jag få dagarna att gå i alla fall.

Inga kommentarer: