torsdag, maj 25, 2006

Morgonstund har guld i mund

Igår kväll var jag vaken till ungefär 1.30. Två timmar senare vaknar jag av att det surrar i mobilen som ligger på golvet. Missar samtalet och hinner precis se att det var från mamma innan det ringer i hemtelefonen. Mamma igen. Hon och tre andra damer ur hennes kör står och väntar på en chartrad buss som ska ta dem och resten av körens ca 30 medlemmar från Åkersberga till Skavsta flygplats. De har precis fått besked om att bussen ej kommer att dyka upp p.g.a. nåt fel så de behöver komma dit på annat sätt. Ja visst, jag kör er. Jag blev faktiskt inte riktigt trött förrän jag var ungefär vid Danderyd, på väg tillbaka mot Åkersberga. Kom i säng 7.30 igen, men hade svårt att sova längre än till 10.30. Hå hå ja ja, en liten nätt morgontur fram och tillbaka till Skavsta på sisådär 25-30 mil.

Fadern, som är kvar här hemma, och jag åkte till Bergianska på eftermiddan. Det är rätt trevlig att gå och titta på kända och okända växter. Dessutom fanns det väldigt god hallonpaj med lime och kokos på fiket i orangeriet.

Inga kommentarer: