måndag, maj 29, 2006

Udda kombinationer

Följande klädkombinationer har idag iakttagits:

- Perrongen vid Tekniska högskolans tubstation: vinterjacka av täck-/dunvariant och sandaler av flip flop-modell fast i skinn. ("Sist frös jag så om fötterna eftersom man inte kan ha strumpor i de här, så nu tog jag min tjockaste jacka till".)

- Götgatatsbacken: mycket kort volangkjol i turkosa och blåa nyanser, guldglittriga strumpbyxor, gråa raggsockor, sneakers. ("Men alltså, jag kände mig bara så hiiimla innovativ i morse när jag vaknade!"). Han bar inte ens upp det på ett snyggt sätt.

(huvva, tänk om folk bloggar om liknande taskiga grejer efter att ha sett mig på stan.)

Efter att ha sett ovanstående gick jag o Ellis o fikade längre ner på Götgatsbacken. En person från det förflutna (då jag var typ 14-16 år) befann sig på samma ställe. Satt länge och funderade på om jag skulle gå och hälsa. Brukar i efterhand gräma mig över att jag är lite för blyg och därför ofta struntar i att göra sånt där, men den här gången kändes det faktiskt helt rätt. Har faktiskt ingen lust alls att ta upp den tråden.

Inga kommentarer: