fredag, maj 19, 2006

Ärendedag

Idag är en såndär dag då jag gör massa saker som blivit liggande. Ni vet, viktiga ärenden som är ganska tråkiga. Ringa samtal, fylla i papper, skicka papprena osv. Just nu låter det tuuut, tuut, tuut i telefonluren i väntan på att komma fram till Boxers kundtjänst. De har en väldigt lång väntetid. Men jag ska vara snäll o trevlig när jag kommer fram eftersom jag vet hur det är att vara kundtjänstslav.

Jag undrar hur lång tid det kommer ta innan min a-kasseersättning kommer igång. Har haft det en gång tidigare i livet och då tog det också flera månader innan alla papper och intyg de ville ha för att kunna besluta var inskickade. Det känns som att för varje papper man skickar till dem vill de ha två nya. Minst.

Det är skönt att ha en fungerande dator i hemmet igen. Och att datorn är helt ny är inte helt fel. Stackars Peter kämpade på i över en vecka för att få allt att fungera. Tydligen var saker och ting inte riktigt i sin ordning när datorn levererades och man (jag var inte till mkt hjälp här) tvingas ge sig in på områden som känns mer eller mindre obegripliga. BIOS hit och SATA-diskar dit. Tur att han är så duktig för nu funkar allt jättebra. Man inser ofta inte hur viktigt man tycker att det är med dator och internet förrän man inte har tillgång till det. Det blir lixom som ett hål. Man kommer på sig själv med att tänka på saker som man vill fixa eller kolla via nätet eller på annat sätt med hjälp av datorn, men icke.

Det känns som att jag fortfarande har jetlag fast det är över en vecka sen vi kom tillbaka till svensk tid från amerikansk tid. Jag blir inte trött innan klockan är typ 02 på natten. Fast jag går upp typ kl 8 varje morgon i alla fall för att försöka återkomma till det normala.

Nu kom jag äntligen fram till Boxer efter en kötid på drygt 30 minuter. Hon som svarade var hyfsat kort i tonen till en början, men eftersom jag var så trevlig lät hon riktigt glad när vi avslutade samtalet. Nu kan jag bocka av det här ärendet på listan också.

Inga kommentarer: