tisdag, april 04, 2006

Mellan två anställningar

Det är andra dagen som arbetslös idag. Satt i en lång kö igår för att göra det man ska göra när man blir arbetslös. Tror jag var där i typ 2 timmar för att lyckas bli inskriven.

Idag vaknade jag 5.42 och hade verkligen svårt att somna igen. Vet inte riktigt varför, jag var bara helt enkelt pigg. Somnade om en stund men när klockan ringde för Peters del ca 1 timme senare gick jag upp. (Varför minns man exakta klockslag när man vaknar vid udda tider på natten/morgonen? Jag minns det jämt, även om jag somnar om direkt. Då är man ju typ inte ens vaken.)

När man är "ledig" är det lätt att få för sig att man ska göra en massa saker som blivit liggande alltför länge. Typ sortera alla papper som ligger i oordning, kasta de gamla och sätta in de som ska sparas fint i fina pärmar. Grejen är att den att när man har hur mkt tid på sig som helst för sånt där är det lätt att fortsätta att skjuta på dem. "Okej, där ligger den där pappershögen som snart ska halveras och sorteras men först måste jag bara kolla om...." osv. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer: