måndag, april 17, 2006

Lämna mina armveck i fred!

Trots mitt då och då arbetslösa liv blir det sällan skrivet här. Svärfar påpekade den bristande uppdateringen här om dagen, så nu känner jag mig extra manad att skriva lite :) C och J är exempel på personer som är fantastiskt duktiga på att fylla sina bloggar, jag ska försöka efterlikna det lite mer.

Jag har jobbat på det nya stället ett par gånger de senaste veckorna. Det är ett ganska litet företag vilket gör att jag känner att jag lyckats få en hyfsad översikt över hur saker o ting fungerar. Min uppgift är att vara handledare till personer som är i färd med att ta ECDL (datakörkortet), de har sjävstudier och när de behöver någon att fråga är det mig de ska fråga. Ibland kommer det massor med frågor och ibland är det nästan ingenting. Som tur är har jag lyckats förmedla något slags svar på alla de frågor som dykt upp hittills.

I onsdags innan vi åkte till Tresjö för att fira påsk var jag och fick många stick i armvecken. Stickrädd som jag är gick jag dit på gelében. "Hon" skulle ha fyra rör och de två första gick bra men rätt som det var slutade det att rinna. Nålen fick ta sig några varv där inne för att hitta nya bättre ställen, men det var i stort sett lönlöst. Kärlen strejkade. Hur mycket mitt huvud än sa att det skulle fortsätta rinna för att få slut på eländet gick det inte. Hoppas labbet nöjer sig annars blir det en repris.

Nån dag ska jag nog outa anledningen till ovanstående händelse... Några av er vet redan, andra inte. Fortsättning följer.

Inga kommentarer: