onsdag, juni 17, 2009

I en tv nära dig

Det har på senare tid hänt allt oftare att jag tittat på sjukhusserier som Cityakuten och Grey's anatomy. Nåt som jag alltid funderar över är om det är verklighet i USA att man som anhörig får vara med inne i akutrummet medan läkarna försöker rädda livet på folk. Det kan vara hur dramatiska och kritiska händelser som helst och de anhöriga hänger mer eller mindre över axeln på de som jobbar. De blir aldrig ombedda att gå ut. Kan väl ändå inte vara möjligt att det går till så på riktigt?

En reklam jag tycker är riktigt b är Lyxfällans reklam. Den ser verkligen inte proffsfilmad ut, vilket man kanske förväntar sig när gäller reklam för ett av tv3s program som går på bättre sändningstid. Om det är nån som inte sett den är den såhär: En kille (som ser ut som Robin Söderling) rastar en hund på Gärdet eller nåt liknande ställe. Han hör nån skrika på avstånd och tittar åt det håll ljudet kommer från. En annan kille kommer springande nerför en kulle och över backkrönet kommer en massa jättestora (typ 3 gånger så stora som killen) mynt rullande, som alltså jagar den springande killen. Nästa bild är att killen med hunden oxå har börjat springa bort från de rullande mynten, med hunden i famnen. "Har du eller nån du känner oxå gjort av med mer pengar än du egentligen har ekonomi för?" eller nåt liknande säger en röst,
"Anmäl till Lyxfällan för att få hjälp". Haha, den är så kass!

En reklam jag skrattar igenkännande åt är Wasabröds reklam, med en tjej som håller på att klä på sig och råkar göra hål i strumpbyxorna när hon tar på sig dem. Hon blir helt galen på dem och skriker och till och med biter (!) i strumpbyxorna hahaha! Sen kommer en kille in med en frukostbricka och hon ser ut att komma på sig själv med att fatta hur störd hon är som fått ett sånt utbrott. Jag har full förståelse för hur hon känner sig, det skulle nämligen kunnat vara jag! (bortsett kanske från att jag mkt sällan använder nylonstrumpbyxor)

En reklam jag bara tycker är bra är Aftonbladets reklam för att samla på Sopranos dvd:er på onsdagar. Hade jag inte "känt" Paulie så kanske jag inte tyckt den var lika bra, men nu tycker jag bara att den är klockren!

Inga kommentarer: