torsdag, december 07, 2006

7 december

Nu har mamma varit på besök ett par dagar. Mest för Elmas skull, men lite för min och Peters också. Elma satte genast igång och le stora leenden mot henne (som hon träffat en gång tidigare) men är måttligt intresserad av att le mot mig. Schysst. Fick dock höra av Maria att det varit samma sak hos dem, men eftersom hennes son nu även börjat le mot henne så har jag fortfarande hopp.

Det äts väldigt mycket fika nu för tiden. Det bakas saffranskakor, bjuds på lussekatter, äts pepparkakor med ädelost osv osv. Jag som hade tänkt att försöka ha en hyfsad kosthållning framöver känner att det snarare gått åt motsatt håll. Och det kommer nog inte att bli mindre med tanke på att julen närmar sig med stormsteg. Jag försöker tänka att den dagliga promenaden inte upprättar lite balans i fikamisären.

Torsdag måste vara den sämsta tv-kvällen på hela veckan. TV 3 visar bara ångestframkallande program som Lyxfällan, Efterlyst och Insider, på 5an ska ett gäng med fjantiga inredningsmänniskor höja värdet på ett hus och i övrigt så är det inte så mycket annat kul att se heller. Tror ändå att jag ska titta lite på Lyxfällan och förfasas över hur otroligt dålig hand med pengar folk kan ha (sagt av en som för tillfället själv knappt har ett öre på kontot).

Inga kommentarer: