torsdag, december 14, 2006

14 december

Idag kom jag i mina gamla jeans igen - jippiiie :) Det var i stort sett omöjligt för några veckor sen.

Att ge sig ut en regning torsdageftermiddag för att köpa julklappar visade sig vara ett bra drag. Det var inte folktomt på stan, men det var mycket behagligare än senaste lördagar/söndagarna jag varit där. Det var två effektiva timmar, vi behövde inte ens förlänga parkeringstiden. Nu fattas bara lite småfix.

Igår ringde de från Surf - ridskolan - och frågade om jag skulle börja rida igen efter årsskiftet. Jag hörde efter vilka tider och grupper som fanns lediga och bad att få återkomma idag när jag hade funderat lite. Först trodde jag att det var omöjligt att fixa eftersom Peter jobbar olika från vecka till vecka, och nu har vi ju en liten person till i familjen som måste passas när nån av oss är borta. Men vi kom fram till att det borde funka de flesta veckorna i alla fall. När det problemet var ur världen fick jag ångest över vad det kostar. Sen fick jag ångest över att jag trodde att alla ridkunskaper skulle ha försvunnit senaste terminen. Osv osv. Hur som helst anmälde jag mig så nu finns det ingen återvändo. Och egentligen vet jag vet att jag inte kommer, tvärtom.

Inga kommentarer: