torsdag, november 30, 2006

Goda grannar

Sen poliskusinen flyttade har vi nya grannar ovanför oss. Jag har under mina vakna nätter konstaterat att det lyhört mellan sovrummen. Varje natt hör jag mannen i familjen snarka högt och ljudligt där uppe. Igår träffade jag samme man i trapphuset och vi stod o pratade en stund om ditten och datten. Han undrade bland annat om det är lyhört ner till oss från dem. Blixtsnabbt dök svaret "Ja, vi hör hur du snarkar hela nätterna" upp i mitt huvud, det var dock inte det som kom ut ur min mun. Han själv syftade på att han tyckte att deras golv knakade mycket när man går omkring och att de har två katter som busar.

Idag har vi möblerat om i vardagsrummet och julpyntat i lägenheten. Julpyntet gör att man skulle behöva få undan de vanliga grejerna, t.ex. när man ställer en advetsljusstake i fönstret känns det lite kaka på kaka att ha den vanliga lampan där oxå. Tyvär har vi rätt dåligt med förrådsutrymmen. Allt hamnar förmodligen i min garderob så länge. Den går ändå knappt att ta sig in i.

Inga kommentarer: