måndag, november 13, 2006

Måndag

Idag är det ingen nederbörd så vi har alla kanaler på tvn, synd är dock att Anna Pihl utgått pga. att det är fotbollsgala på 4an. Jaja. Jag roar mig istället med att surfa på inredningssidor och blir nästan yr av hur mycket fint det finns. Blev bland annat väldigt sugen på att göra en fondvägg med fototapet, helst med skog:


När vi var små fick storebror en vägg med en söderhavsstrand som tapet i sitt rum. Ganska osannolikt att det fanns en sån modegrej i vårt hem när jag tänker på det, vi hade i regel inte sånt.

Idag har vi satt upp en bänkskiva i köket istället för att ha ett matbord där inne. Jag hade fått för mig att det skulle vara krångligare än vad det i själva verket var. Det blev riktigt bra. I källaren där hyresvärden förvarar all sin bråte hittade vi både en såg och ett par höga stolar som kom väl till pass. Vi lånar dem ett tag, han kommer garanterat inte att märka det. Det var första gången vi var glada att de inte orkat röja bort sina grejer från källaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!
Jag har velat ha fototapet sen jag blev vuxen. Men det är svårt när man måste kompromissa med andra.

Anna sa...

ja visst är det coolt? Det bästa vore om tapeten kunde vara utbytbar efter humör. Då kanske det skulle vara lättare att kompromissa med andra oxå.