onsdag, november 15, 2006

Ny datorplats i köket

Idag har jag, för att vara jag, gjort en modig sak. I grannhuset bor en tjej som också precis fått barn, vi känner inte varandra mer än väldigt ytligt sen tidigare. För en vecka sen träffade vi på varandra på bvc och sa att vi skulle ta en promenad tillsammans den här veckan. Så idag när jag hade stoppat ner Elma i vagnen gick jag dit och ringde på och frågade om hon och hennes bebis ville följa med. Vi gick en bra bit tillsammans och sen hem igen. Det var trevligt att ha nån att prata med, Elma som jag umgås med om dagarna kan ju inte så många ord än. Det är olikt mig att "våga" ta det där steget till närmare kontakt på det där sättet så jag är faktiskt lite förvånad över mig själv.

Senare på dagen köpte jag ett trådlöst tangentbord med tillhörande mus som nu används vid den nya datorplatsen i köket. Det här är alltså premiärbloggningg på den platsen, känns bra.

Hämtade också ut tackkort med en Elmabild på som vi ska skicka till alla som uppvaktat. Hälften av frimärkena var av "gammal" sort, dvs. såna som man river ut och slickar på, och hälften var av nyare, klistermärkevariant. Gud, vad de är mycket bättre.

2 kommentarer:

Catherine sa...

grattis till ditt sociala framsteg ;)

Anna sa...

Tack ;)