fredag, september 14, 2007

Stort och smått från senaste veckan

Senaste veckorna har innehållit mycket, så jag tar det lite kort:

- Jag blev erbjuden ett jobb jag gärna ville ha, och tackade ja (som jag redan skrivit om)

- Egotrippen till Sthlm ställdes in p.g.a. att jag kände mig förkyld och att örat fortsatte att spöka på. Som tur är har åkomman gett med sig nu (håller tummarna för att den inte kommer tillbaka).

- Elma störtade från vår säng och landade på munnen. Blodflödet var stort och paniken lurade bakom hörnet. Händelsen gjorde att hon dagen efter fick göra sitt första tandläkarbesök, så nu har vi brottats varje morgon och kväll då såret på tandköttet ska tvättas med svidande vätskor.

- Vi bokade ett radhus! Vuxenpoängen som redan är rätt höga steg en bra bit till. Det är inte ens byggt, så vi har stått och glott på en grundplatta med kablar som spretar upp ur ett hål mitt i. Strax intill ligger dock likadana, redan byggda så vi har en aning om vad det ska bli i alla fall :)

- Torsdag kväll - söndag eftermiddag tillbringades i Tresjö. Skönt att komma bort en sväng ibland, när man hamnar där upphör tid och rum att existera.

- Den här veckan har förmiddagarna ägnats åt att vara på öppna förskolan. Elma tycker det är jätteroligt att leka med alla grejer och träffa andra barn. Och det är skönt för mig att kunna sitta still och bara övervaka i stället för att försöka ignorera uttråkat skrik som lätt uppstår här hemma.

- Återbesök hos tandläkaren för Elma. Det hade läkt bra men vi ska fortsätta att tvätta ett par dagar till....

- Facebook är ett lömskt ställe. Att det kan vara så spännade att se vem man kan hitta här och var. Hur mycket tid jag lagt på det sen jag startade kontot vill jag inte tänka på. Det har WoW:ats betydligt mindre i alla fall.

- Idag inhandlades Elmas första riktiga par skor. Ett par låga och ett par drakgummistövlar. De låga var mörkröda i skinn och fina, drakstövlarna var svarta med vassa tänder, näsborrar och eldflammor på. Inte speciellt tjejgulliga alls. Passar Elma, hon är ju en liten tuffing.

- Mer Elma (det händer mycket kring henne): hon försöker göra rörelserna till Imse vimse spindel när man sjunger den. Lilla gostrollet.

- I morgon MÅSTE jag ge mig ut på stan för att köpa på mig kläder som går att använda på en arbetsplats. Efter att inte ha haft så stort behov av såna kläder på ett bra tag finns det inte mycket som känns okej att dra på sig i ett sånt sammanhang.

Tata for now

Inga kommentarer: