tisdag, september 04, 2007

Jag har flyt

Annat kan jag inte säga!

För ett par veckor sen började jag söka jobb för att försöka undvika att behöva gå på a-kassa snart. Glädjande verkar arbetsmarkanden i Umeå inte vara alltför stillastående, det har faktiskt varit ute ganska många jobb som har känts roliga att söka. Det som verkade bäst av alla blev jag kallad till intevju på förra veckan, och det kändes himla bra. Som vanligt vågade jag inte hoppas så mycket, men ett par dagar efter intervjun blev jag kallad till ytterligare en - för att träffa chefen (lite scary). Så idag var det dax, inte nog med att jag skulle träffa chefen, vi skulle äta lunch tillsammans. En sån intervju har jag aldrig varit på tidigare och började såklart att tänka på allt möjligt som kunde hända under en sån lunch. Att jag skulle råka rapa, välja fel rätt och sitta och behöva sitta fippla med maten, om jag blir bjuden - ska jag ändå erbjuda mig att betala själv osv osv osv. Nu var den här chefen av det lättsammare slaget och rent instinktivt valde jag den mest rejäla maträtten som serverades (pannbiff, potatis och löksky) så det flöt på ganska bra. Rätt som det är får jag veta att jag är satt på första plats av de som intervjuade mig gången innan och att hon (chefen) också tycker att det känns bra, så då erbjuder hon mig tjänsten! Jag blir glad och paff, hade inte riktigt väntat mig att få nåt besked idag, men med tanke på hur bra det här jobbet verkar tackade jag ja :)

Det känns SÅ skönt att slippa traggla omkring med a-kassedagar och meningslösa träffar på arbetsförmedlingen. Och trots att det här "bara" är en projektanställning ger det mig bra erfarenhet inom det område jag vill jobba inom. Tjohooo!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart Anna.
Grattis.

Daddy'O

Anonym sa...

Stämmer in.. Grattis gumman ! Det är du värd ! Kramiz M

Catherine sa...

men vad Är det för jobb då. Berätta merå!...

å grattis

Åsa sa...

Gratulerar! Det var nog husmanskostsvalet som gjorde't!

Anna sa...

Tack, tack alla :)

Tror också att det var valet av husmanskost som hjälpte till!

Titeln är webbutvecklare/informatör. Det man ska göra är att omstrukturera informationen på en stor webbplats, vilket ska föregås av användartester för att få nåt bra att utgå från.

Catherine sa...

men ååå va kul!!

Jenn-Penn sa...

Strålande grejer! Men jag tvivlade aldrig, du är ju en pärla!
Kramis

30-nånting sa...

Grattis! Så himla kul. När börjar du?

Anna sa...

Tack :) Börjar på måndag, 17/9 - det är ju snaaaart!