torsdag, juni 21, 2007

Tiden går fort...

... och jag hänger inte riktigt med. Dagarna går med ljusets hastighet, veckorna med raketfart och månaderna fullkomligen svischar förbi. Jag tycker fortfarande att det känns som att det var sommar nyss, så har jag känt hela året. Och nu är det sommar igen, det är ju snart juli! Egentligen vet jag inte riktigt vad jag gör eller vad det är som gör att tiden går så fort, men ganska ofta önskar jag att jag kunde stoppa tiden. Ett tag i alla fall. I mitten av augusti måste jag lägga in en högre växel när det gäller jobbsökande. Egentligen har jag ingen växel i överhuvudtaget när det kommer till det, men jag måste i alla fall ta tag i det då. Det grumlar min annars så okomplicerade tillvaro lite. Men jag tänker som jag brukar göra när jag inte riktigt vet hur jag ska lösa saker - det ordnar sig.

Idag började dan med att jag gav mig av till den hårda dressyrtränaren för att rida ett pass tillsammans med tre andra. En av dem är samma som jag brukar rida med, den andra hämtade vi upp längs vägen och jag började undra hur jag skulle platsa i det här sällskapet. Hon verkade jätteseriös och hade med sig egen sadel. När vi kom fram dök den tredje upp, med egen häst. Verkade oxå jätteseriös. Jag tänkte att jag får väl försöka göra så bra jag kan, det som är bra hos den här tränaren är att vi oftast inte gör så avancerade saker men hon ställer höga krav på hästens arbetsform och utförandet av rörelserna och övningarna. Jag fick en ny häst, Cindy, och kände mig ytterligare lite nervös för det. Vi sadlade osv och gick ner till ridhuset, och när vi suttit upp kunde jag inte låta bli att tjuvkika på de två "nya". Hon med egen häst var ju givetvis väldigt synkad med honom och det såg ju fantastiskt ut, men hon med egen sadel såg (till min lättnad) ganska mainstream ut. Skönt, pressen släppte lite. Tränaren var på hugget den här dagen, tror att hon blir ännu hårdare nu när man varit där ett par gånger. Men det är bra, jag betalar inte dyra pengar för att åka häst.


Tillbaka hemma fick vi besök av min morbror och hans fru som är på norrlandsturné. De bor i Skåne sen många herrans år tillbaka men har periodvis bott i Västerbotten/Norrbotten tidigare i livet så de ville ut och återuppleva gamla minnen och trakter. Det är inte så ofta vi ses, och om vi ses så brukar det inte vara så här långt norrut. De hade dessutom inte träffat Elma tidigare, som fick mycket väl godkänt :)

Efter deras besök blev det pizza och vin, som efterföljdes av tvätt. Välbehövligt, tvättkorgen var i fullaste laget och hade börjat svämma ut över hela sovrummet. Efter en stund kom den nyuppflyttade Jonny och den inte lika nyuppflyttade Maria förbi en stund. Fick höra mer om vad som hänt när de blev bestulna på sitt flyttsläp i Sthlm härom dagen... &Y?%&TRE/(?/=ÅY%&=//(6786%&()/% tjuvar!!!! Tur att alla lever och välbehållna i alla fall.

Inga kommentarer: