fredag, juni 22, 2007

Midsommarafton 2

Ännu en dag till handlingarna. Och som sagt var det midsommarafton idag. En trevlig dag, men den har skiljt sig lite från hur en midsommarafton "brukar" se ut. Vi har inga fasta traditioner för firandet, men eftersom Peter skulle jobba kväll/natt så kunde vi inte följa med de andra till Ljusdal och fira där. Alltså var det bara vi tre och det var väl mest det som gjorde att det kändes annorlunda. Vi åkte i alla fall iväg till Gammlia där det hålls årligt midsommarfirande med allt vad det innebär. Där var sjukt mycket folk så vi drog oss till utkanten av området för att äta vår sillpicnic. Vi skrattade åt oss själva när vi kom att tänka på att vi hade tyckt att det var jätteviktigt att komma iväg dit för att äta picnic och gick sen nästan från området för att det var för mycket folk när vi väl var framme. När vi ätit klart tog vi i alla fall en sväng på området så vi fick se midsommarstången och lite folkdans m.m. Sen var vi nöjda och åkte hem.

Detta äventyr hade tydligen tagit ordentligt på krafterna eftersom vi somnade i omgångar när vi kommit hem. Sen blev det grillning, och jordgubbar med grädde i en väldig fart eftersom Peter skulle iväg till jobbet. Och sen var det bara jag kvar (och Elma men hon somnade). Det har nog i alla fall inte hänt för, inte på bra många år i alla fall. Lite dovt på nåt sätt, men samtidigt så gör det inte så jättemycket. Jag har tittat på en riktig 80-talsfilm (Wall street med bl.a. Charlie Sheen och Michael Douglas), roligt med alla "coola" kläder, assecoarer, inredning osv. Sen har jag vattnat alla planteringarna på altanen, inkl. grannens/svägerskans. Det är ganska många tillsammans. Ja, så roligt har jag haft det. Nu låter det som att jag är besviken på kvällen, men det är jag inte - jag lovar :)

Kl 23.44: Inte så mörkt om nätterna...

2 kommentarer:

Jugge sa...

Sill, jordgubbar & Charlie Sheen... Kan ju inte bli så mycket bättre på en midsommarafton!

Jag återkommer med min lilla avhandling kring midsommar...

// Gugge

Anna sa...

hehe nä det var inte så illa, men efter att ha läst Pias blogg så är jag lite avundsjuk på er midsommar!

Ser fram mot din avhandling