fredag, maj 04, 2007

gå gå gå gå - del 2 eller Det är inte riktigt min dag idag

Vid 15-tiden ringde jag verkstan för att höra efter när bilen skulle bli klar eftersom det skulle ta mig en stund att ta mig dit. Svaret blev att det hade skickats fel sorts kompressor och kunde därför inte bytas idag, rätt kompressor skulle komma på måndag eller tisdag. Jaha, det var alltså bara att ge sig av igen för att hämta den oreparerade bilen. Väl framme är det ingen som ens kommenterar det hela, t.ex. nånting i stil med att "det här var synd, vi hör av oss så fort vi fått in de nya sakerna så bokar vi en ny tid". Lite konstigt tycker jag. De sa bara "Ja, bilen står i verkstan. Du kan ju hämta den där". Jaha okej, tack o hej.

På väg hem åkte jag förbi återvinningsstationen vid Ica. Jag placerade mig mellan containern där man kastar tidningar och den där man kastar förpackningar eftersom min kasse innehöll både och. Jag stod där och kastade tidningar till vänster och förpackningar till höger. Vid sista tidningsbunten inser jag att jag kastat helt tvärtom, genom hela kassen. Inte mycket att göra åt, men det störde mig att det blev fel.

Jag har i alla fall fått ordentligt med motion idag.

Inga kommentarer: