tisdag, mars 13, 2007

Underliga/egendomliga saker om mig

När jag såg att Jonas hade bl.a. tagit mig fick jag prestationsångest. Men nu har jag i alla fall gjort det jag ska.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir “tagna” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit “tagna” och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag är extremt högerhänt, men det finns ett undantag. När jag kör bil är det vänster hand/arm som sköter styrningen - ensam. Om jag försöker styra med högern känns det bakvänt, alltså som att jag vore vänsterhänt. Ibland tänker jag att det är bra att ha båda händerna på ratten och sätter dit högern oxå, men då är det så är det som att det stör stabiliteten.

2. Jag har nån slags vidskeplighet. Om det är nån händelse jag helst ser att den inte uppstår, känns det som att det är mindre chans att den gör det om man inte nämner det högt. Även om det är nåt jag verkligen vill ska hända och hoppas stenhårt på, då vill jag inte säga hur mycket jag hoppas för att jag på nåt sätt skulle dra ner oddsen för att jag uttalar det högt.

3. Eftersom jag är uppväxt med skånsk dialekt kring mig är jag bra på att härma/prata det. Jag har dock en mental tröskel och det är att prata skånska inför Peter. Skitlöjligt, han är ju den jag känner bäst och som jag vågar göra allt annat inför. Med tiden har tröskeln växt och det har lixom blivit en grej i sig att ta sig över den.

hmmm vad många saker man ska skriva... kunde det inte räckt med tre. Även fast man förmodligen har tusen konstiga saker för sig är det lixom svårt att komma på dem såhär...

4. Jag läser alltid baksidesetiketter på shampo/balsam/duschkräm och liknande produkter. Varför vet jag inte riktigt, det står ju alltid ungefär samma sak och det är saker jag redan vet. Typ hur man gör när man tvättar håret.

5. Det här är orsakat av en gammal arbetsskada från telefonarbetet på SLs trafikupplysning: när jag får reda på var nån (i Sthlms län) bor och jobbar kan jag inte låta bli att fundera ut hur personen tar sig till och från jobbet med kollektiva färdmedel. Inte helt sällan frågar jag också så att jag ska få veta om jag har rätt, t.ex. "Aha, så du tar 177an och hoppar av på hållplats X när du ska till jobbet?". Nu är det så många år sen jag jobbade med det där och många linjer har ändrats och bytt nummer, men kugghjulen i huvet börjar genast snurra på i alla fall.

... åsså en sak till... hmm.... tänka tänka

6. Vanligtvis när jag ska äta mackor gör jag två stycken, och om de ska vara av samma sort med samma pålägg vill jag att de verkligen ska vara så lika varandra som möjligt. Ta t.ex. en vanlig ostsmörgås med gurka på, då känns det viktigt att de båda smörgåsarna har lika många ostskivor och lika många gurkskivor. Två skivor ost, 4 skivor gurka. Annars känns det ojämnt.

Jaha, och så ska man passa uppgiften vidare då! Mitt bloggnätverk är ju inte så stort och eftersom jag vet att flera av dem redan är "tagna" så tar jag bara tre:

Pia
Jörgen
Maria

Grattis till er ;)

2 kommentarer:

Jugge sa...

Ja, vad ska man säga? Tack...? :o)

Anonym sa...

Jaha,, då måste man tänka till lite och kontra då.. ;o)