söndag, mars 25, 2007

Ett rätt av två

Efter en fem kilometers promenad till stan kände jag mig lite törstig och gick in på Ica för att köpa nåt kolsyrat, smaksatt vatten. Hittade kylen med kalla flaskor och valde mellan Loka och Bonaqua. Sen ser jag en (obs, en ensam av denna sort, det borde fått mig att ana oråd) flaska som jag tyckte såg ut som ett smaksatt vatten som jag inte sett på länge, det hette typ Shiedo eller nåt sånt (hittar det inte på nätet så jag antar att det gått i graven). Glad i hågen över detta återseende tar jag den och knallar till kassan, betalar och går ut.

Utanför affären pratar Peter med en tjej som jag känner igen och jag tror att jag vet vem det är men är inte riktigt säker. Medan vi står där och pratar och jag har fullt upp med att försöka klura ut om jag har rätt i vilken person jag tror att det är, öppnar jag flaskan och tar en klunk. Min första tanke är "Hel*ete, vad de har smaksatt det här vattnet mycket", det brukar ju vara ganska sparsamt med smak. Säger dock inget utan fortsätter att luska om det är hon jag tror, och tar en till sipp. Lika otroligt sött den här gången. Tittar lite snabbt på flaskan och inser vad det är jag köpt: Fun light crystal, ett koncentrat som ska göra vanligt vatten godare. Jeeesus. Inte konstigt att det var sött, 1+9 det är riktigt koncentrerat.

Vid det här laget kände jag mig lite dum eftersom jag tänkte att hon jag pratade med sett vad jag drack, och att varken hon eller jag riktigt ville kommentera det hela. Jag la ner flaskan i väskan och låtsades som att det regnade.

Jag kom i alla fall fram till att personen jag pratade med var den jag trodde. Alltid nåt. Nu vet jag inte vad jag ska göra med det äckliga koncentratet. När man köper annat koncentrat, typ saft, är man i alla fall lurad att tro att det innehåller frukt p.g.a. färgen. Det här känns bara... artificiellt och äckligt. Den står instängd i skafferiet.

2 kommentarer:

Jugge sa...

Både hon och du såg ju på flaskan vad du drack, och antagligen visste hon vad du hade köpt... Nu kan du inte träffa henne igen utan att förklara varför du stod där och sög i dig ett starkt koncentrat med ett märkligt minspel.

"Win/win-sitation", fast tvärtom...

Åsa sa...

Ha ha ha, det är lika äckligt som att dricka nåt man tror är kaffe men som istället är cola.