fredag, mars 09, 2007

9 mars

Efter två dagars intensivt snöande är det takdropp och soldis igen. Gärna för mig.

Senaste kvällarna har jag varit sjukt trött. Det kan ha att göra med att det inte är många sekunder man kan slappna av så länge Elma är vaken. I förrgår kväll när hon hade somnat satte jag mig i soffan och lutade mig mot armstödet, och tvärsomnade. Vaknade efter en liten stund av att jag hade en blöt fläck på axeln, mitt eget sömndregel.

Nu verkar snart Svartjobb AB vara färdiga i källaren för de kommer inte hit varje dag och röker in halva huset längre. Tidigare i veckan träffade jag på hyresvärden och passade på att fråga när vi skulle kunna tvätta igen, varpå han börjar skylla på att de tar så lång tid på sig för att bli färdiga. Han påstod att de kopplade in tvättmaskinen varje kväll, men när jag sa att det spelar inte så stor roll eftersom de använder torkrummet som rökrum så spelade han helt oförstående. #%%¤)/=(/&= säger jag om det. Nu har det i alla fall kommit en torktumlare på plats och det är på tiden för nu är det drygt tre veckor sen de började göra i ordning där nere.

Börjar ana att jag inte gått vidare till nästa omgång i rekryteringen för det jobb jag sökt och varit på intervju för... tycker de borde hört av sig nu i så fall. Jag ringer nog på måndag och kollar, så jag vet. Lite tråkigt om det är så, hade gärna velat ha det. Men än så länge finns det hopp kvar!

Inga kommentarer: