tisdag, oktober 30, 2007

Vill, men kan inte

Jag har blivit erbjuden att vara medryttare på en häst som ska säljas från ridskolan. Hon som köper hästen rider i min grupp och vi två verkar vara de enda på hela stället som faktiskt gillar den lilla krabaten. Först var erbjudandet att vi skulle dela ägandeskapet men då sa jag nej direkt, det är bara att inse att det inte finns tid till det. Förra veckan när jag fick medryttarerbjudandet sa jag att jag förmodligen inte kommer att kunna ha en dag i veckan stående, utan att det nog kommer bli lite mer sporadiskt. När vi pratdes vid på telefon för ett par dagar sen verkade det av nån anledning som att hon trott att jag skulle kunna ha minst en dag i veckan. Jag sa samma sak igen, att jag inte har möjlighet till det, och att jag måste fundera lite på hur vi kan lösa det här på bästa sätt. Och nu har jag gått och fått dåligt samvete över att jag inte kan hjälpa henne mer... Skitdumt, jag vet, det var ju hennes beslut att köpa hästen. Själv. Jaja, i morron ska jag ringa henne så får vi prata lite mer. Förhoppningsvis lättar det mitt dåliga samvete.

Nu ska jag WoWa en stund :)

2 kommentarer:

30-nånting sa...

Du är härmed utmanad! Kolla in min blogg!

Jenn-Penn sa...

När man planerar saker ska man alltid utgå ifrån att man måste göra allt själv! *Den lille pessimisten har talat* Så med andra ord, hon ska räkna med att hon måste sköta hästen själv, sen blir det bonus om du kan hjälpa till! Då slipper hon bli besviken... utan glad och positiv istället! *s* smart va?!!