fredag, april 27, 2007

Plötsligt händer det

Jag och en tjej diskuterade hästar i eftermiddags varpå hon rätt som det är säger: "X ska ge bort en av sina hästar nu, inte skulle du vilja ha den?" Hur ofta händer sånt?! Jag hamnade lite i chock över att bli tillfrågad om en sån sak och ville svara JAJAJAJAJAJA, men försökte hålla huvet kallt för det går verkligen inte som det är nu. Varken tidsmässigt eller ekonomiskt. Frågade lite mer om vad det är för häst och det lät ju rätt bra, och även fast jag redan konstaterat för mig själv att det är verkligen inte läge så kunde jag inte säga helt nej. Jag sa typ att jag skulle suga på karamellen ett tag, men att det förmodligen är omöjligt. Det kändes liksom så trist att genast slänga igen en dörr som skimrade i rosenrött av hela livets stora dröm.

2 kommentarer:

Jugge sa...

Aldrig får man vara riktigt nöjd. "Taskig tajming" ligger ju rätt nära till hands, även om "problemet" är av angenäm art...

Anna sa...

Verkligen! Ett riktigt lyxproblem. Jag får nöja mig med Wow-hästen i stället.