lördag, september 30, 2006

Snart dax

I torsdags var vi på studiebesök på förlossningsavdelningen. Nätterna sen dess har jag drömt (hela nätterna känns det som) att värkarna har satt igång. De kan komma igång när som helst nu eftersom det är mindre än två veckor kvar till det beräknade datumet. Bebishuvudet är fixerat så h*n verkar vara redo att komma ut rätt snart!

Under besöket på förlossningsavdelningen blev jag återigen kallsvettig när jag satt i förlossningsrummet och tittade på utrustningen som fanns och hörde hur barnmorskan berättade om hur saker o ting går till där. Inte vågade jag prova lustgasen heller, inte när 11 personer satt och tittade på.

Igår fyllde Pia 30, vilket hon hade lite ångest för. Så fort siffran 30 dök upp på paket eller kort kom det även ett par tårar. Men jag tror att hon tyckte det kändes bättre idag.

Inga kommentarer: