fredag, oktober 27, 2006

27 oktober


Igår fyllde den lilla tre veckor. Vanligtvis är tre veckor en ganska kort tid, men det känns som att hon varit med oss betydligt längre. Hon mår bra och växer så det knakar, 400-500 g per vecka. Vi har lärt känna varandra en hel del under den här tiden. T.ex. att olika skrik och andra ljud har olika betydelser, och trots att hon bara är några veckor gammal har hon ett stort register av uttryck och en mimik som heter duga. Jag och Peter har kommit in i vår roll som föräldrar på ett lite mer avslappnat sätt vilket bl.a. innebär att man inte går och kollar att hon andas varannan minut när hon ligger och sover.

Igår köpte jag en (tycker jag i alla fall) jättedyr jacka för 2500 spänn. Tror inte att jag nånsin köpt en så dyr jacka. I och för sig finansierades den delvis av en födelsedagspresent från mamma och pappa. Ibland när man hittar vissa plagg vet man att det är just det man letat efter. Så var det nu och jag kände att jag inte kunde motstå. Jag tänkte att om jag drabbas av allt för stor köpångest efteråt får jag väl lämna tillbax den, men nåt sånt har faktiskt inte infunnit sig. I förrgår köpte jag dessutom ett par smådyra skor, men det får det vara värt.

Idag har det utfärdats en varning gällande vädret, av klass tre. Hela natten har det regnat och blåst hårt, nu har det övergått till snö. Vi får väl se om det blir en halvmeter snö. Som tur är behöver vi inte åka nånstans, och jag är glad att det inte är idag min familj ska flyga hit. För mig kunde det gärna få vara höst ett bra tag till, jag är inte vinterredo ännu.

Inga kommentarer: