måndag, juli 31, 2006

Skärgårdstur

Min Stockholmsvistelse blev kortare än jag trodde. Jag hade tänkt köra igång med SLK-jobbet den här veckan, men nu visar det sig att de som ska utbildas har semester ett par veckor till. Så jag får åka tillbaka hit när det är dax att sätta igång.

De senaste dagarna har ägnats mycket åt att försöka hitta en ny bil att köpa. Vi har kollat hur mycket som helst på nätannonser och besökt bilhandlare. Ikväll ska vi provköra en Audi A6, förhoppningsvis kommer den att kännas bra.
Idag åkte hela familjen ut till Grinda med Waxholmsbåt och åt lunch på värdshuset. Både gott och trevligt. Vi hann även med en promenad och glass innan vi klev på båten tillbaka till Waxholm. När vi skulle gå på hade jag och Peter hamnat lite efter de andra familjemedlemmarna i kön. När det var vår tur att gå på båten säger landgångskillen att vi fick ta Cinderella (som kom in precis samtidigt och hade samma sträckning) istället eftersom det var fullt på Askungen. Okej, sa jag till honom och skriker högt "MAMMA!" eftersom de andra som precis höll på att försvinna utom hörhåll inne på båten. Jag ville bara säga att vi skulle ta den andra båten och att vi skulle ses på kajen i Waxholm. Landgångskillen såg förskräckt ut och sa sen "Okej men ni kan åka med här då". I hans öron lät jag kanske som ett barn som skiljdes från sin mamma, och blev kvar helt utlämnad.

Inga kommentarer: