söndag, juni 18, 2006

Lördagsnatt

Utan internet i hemmet blir det ingen bloggning gjord. Nu är klockan typ 1.30, jag sitter i en tom lägenhet så när som på datorn. Jag hamnade här för att jag kände internetabstinens och hade varit på "fest" tvärs över gatan från där gamla lägenheten ligger. Så när festsällskapet skulle gå ut och fortsätta sitt festande på stan, gick jag upp hit en sväng för att lindra abstinensen.

Senaste veckan har gått i fixa-ett-trivsamt-boende-tecknet. Det har handlats både inne- och utemöbler, hyresvärd har jagats för att få godkännande att byta ut de ruskiga tapeterna i det ena vardagsrummet, packats upp kartonger, kastats skräp, försynt tjatats på snickargrannen om att han ska lägga klart uteplatsens golv osv. Med tanke på hur kort tid vi bott där känns det ändå vant. En sak jag inte vant mig vid och som jag inte tycker om är källaren och tvättstugan. Där nere står en massa bråte huller om buller som hyresvärden lämnat kvar. Mörkrädd som jag är ogillar jag såna där utrymmen hur som helst, men den här källaren tar priset. Får en hel massa skräckfilmsassociationer när jag går ner där.

Jag saknar mina kompisar "hemma". Jag har många bra människor omkring mig här uppe, ingen tvekan om den saken, men jag saknar dem som jag känt sen massa år tillbaka. Visst kan man maila o ringa och allt sånt men det kan inte ersätta att ha dem på nära avstånd. Jag har i färskt minne varför jag valde att flytta hit igen, och vet att det beslutet var det rätta. Tänk om de alla kunde flytta hit! (stor chans, men lite kan man ju få drömma).

Godnatt

Inga kommentarer: